Újdonság a ŠKODA-ról
2017.03.13.

ŠKODA Octavia Facelift

Megújult a Skoda bestsellere
Skoda Octavia

• Még feszesebb hatású formavilág, új LED-technikájú fényszórók
• Átdolgozott utastér, extrafelszerelésként szabályozható színvilágú belső hangulatvilágítás
• Új infotainment-rendszerek, üveghatású dizájnnal
• ŠKODA Connect: mobil online-szolgáltatások még szélesebb körű segély- és infotainment-funkciókat kínálva
• Új vezetői segédrendszerek a még színvonalasabb biztonság és kényelem szolgálatában
• Négy TSI, négy TDI és egy CNG motor a 63 kW (86 LE) és 135 kW (184 LE) közötti teljesítménypalettán
• Összkerékhajtás a csúcsmodellek számára, extrafelszerelésként adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (DCC)
• Két RS modell: 2,0 TDI 135 kW (184 LE) és 2,0 TSI 169 kW (230 LE) teljesítménnyel
• Kategóriája legjobb raliversenyautója: a ŠKODA bemutatja WRC2-világbajnok FABIA R5 versenygépét
• Még markánsabb formák, megújult felszereltség, a vezetői segédrendszerek, az infotainment és a connectivity területein pedig egyaránt a legfejlettebb technikák - ismét csúcsformában érkezik a ŠKODA OCTAVIA. A széles körű modellfrissítés a Limousine és a Combi előnyére vált. Megújult formai nyelvezetével a ŠKODA alsó-középkategóriájú „bestsellere" még dinamikusabbá és érzelmekben gazdagabbá vált.

A ŠKODA „szíve és motorja", amely a cseh autógyártó minden erényét megtestesítve továbbra is sikerei alapjául szolgál - a ŠKODA OCTAVIA. Az alsó-középkategória e tágas tagja piaci szegmense egyik legnagyobb térkínálatával szolgál, miközben már a középkategória technikáit és felszereltségét hozza el e piaci kategóriába. Formavilága markáns, minősége pedig a legmagasabb színvonalat képviseli, ám mindent felülmúl kiemelkedő ár/érték-aránya.

Az OCTAVIA a ŠKODA „bestsellere": bemutatkozása óta a cseh autógyártó több mint ötmillió példányt készített belőle. 2016-ban a tágas alsó középkategóriájú modell immár harmadik generációja világszerte összesen 436 ezer darabos eladásaival a ŠKODA teljes értékesítésének mintegy 40 százalékát tette ki. Európában 255 ezer autó talált gazdára, 4,2 százalékkal több, mint a megelőző év során.
A modellcsalád igen népes. A Limousine és a Combi mellett a terepes képességekkel rendelkező OCTAVIA COMBI SCOUT, a kiemelkedően gazdaságos, földgázüzemű OCTAVIA G-TEC, valamint az RS modellek is rendelkezésre állnak, amelyek - akárcsak a további magas felszereltségű változatok - mind népszerűbbek a vásárlók körében. Az OCTAVIA Limousine és az OCTAVIA COMBI most széleskörűen felfrissítve kezdheti meg modellciklusa második felét, s számos európai országban már 2016 vége óta megrendelhetők.
Dizájn
A ŠKODA formatervezői csapata még feszesebbre rajzolta az OCTAVIA vonalvezetését. Elejének újszerű kialakítása a szélesebb hűtőráccsal - amely kristályhatású kiegészítő fényszóróval bővült - és az új tervezésű lökhárítóban kialakított, méhsejt-mintázatú rácsozattal ellátott, még szélesebb légbeömlő nyílásokkal kifejezetten férfias és dinamikus hatást kelt, mindenkor már első pillantásra felismerhetővé téve e modelleket. Kívánságra az adaptív fényszóró-szabályzási rendszerrel (Adaptive Front-lighting System; AFS) működő teljes-LED fényszórók is választhatók.
A LED-technikájú hátsó lámpák két változatban állnak rendelkezésre, a C-alakzatot formáló hátsó helyzetjelzők egyenletes és homogén világítási kép formájában jelennek meg. A felfrissített ŠKODA OCTAVIA néhány milliméterrel hosszabb lett, hátsó nyomtávja pedig motorváltozat és hátsó felfüggesztés függvényében 20, illetve 30 milliméterrel vált szélesebbé.
Az utastér még igényesebb és funkcionálisabb, a kombinált műszeregység és a légkondicionáló berendezés kezelőfelülete enyhén átalakult. Az ajtókban extrafelszerelésként diszkrét fénycsövek szolgálnak hangulatvilágításként, színük tíz árnyalatban szabályozható.
Infotainment-rendszerek és ŠKODA Connect
A ŠKODA OCTAVIA infotainment-berendezései immár az új generáció tagjai. A kapacitív érintőképernyők már enyhe érintésre is reagálnak, s a szériafelszereltség Swing hangrendszere kivételével minden infotainment-berendezés (extrafelszereltség) üveghatású felülettel készül. A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer képviseli, 9,2" képátlójú monitorral, WLAN-hotspottal és a szupergyors adatátvitelhez extrafelszerelésként LTE-modullal. Az okostelefonhoz induktív töltésű MobilBox rendelhető.
A connectivity területén ugyancsak iránymutató megoldások állnak rendelkezésre. A ŠKODA Connect számos új mobile online-szolgáltatást kínál, amelyek két kategóriára oszthatók: az Infotainment Online szolgáltatások az információ és a szórakoztatás, míg a Care Connect szolgáltatások a segélyhívás és a segítségnyújtás területeire terjednek ki. További online- szolgáltatások - közöttük az autó távelérésével - vehetők igénybe okostelefonról a ŠKODA Connect App segítségével.
Vezetői segédrendszerek
Az elektronikus vezetői segédrendszerek új generációja még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a ŠKODA OCTAVIA modelleket, a márkára jellemző módon messze felülmúlva az alsó-középkategória megszokott szintjét és széles palettával szolgálva. Az utánfutóval végzett manőverezést segítő vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a prediktív gyalogosvédelem (Predictive Pedestrian Protection), a holttér figyelő rendszer (Blind Spot Detect), valamint a kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert) egyaránt újdonság a kínálatban, akárcsak az proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist) továbbfejlesztett verziója, amely a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist technológiával is együttműködik. A parkolási asszisztens (Park Assist) továbbfejlesztett változatában áll rendelkezésre.
Hajtásrendszer és futómű
A motorpalettát négy TSI, négy TDI és egy CNG aggregát alkotja, bőséges teljesítményüket egyaránt kedvező üzemanyag-fogyasztással kombinálva. A teljesítménykínálat 63 kW (86 LE) és 135 kW (184 LE) között húzódik. Különösen gazdaságos konstrukció az 1,4 literes, 81 kilowattos (110 LE) G-TEC, amely földgázüzemre készült.
A manuális sebességváltó mellett csaknem minden motorhoz kapható hat- vagy hétfokozatú DSG váltómű is, az 1.8 TSI és a 2.0 TDI motor mellé pedig a ŠKODA összkerékhajtást is kínál. A futómű különlegessége az extrafelszerelésként rendelhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC), amellyel a vezető a Comfort, Normal és Sport üzemmódok szerint változtathatja igény szerint a csillapítás karakterisztikáját. Minden motor megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak.
Új hajtásrendszer-kombináció a 2.0 TDI (110 kW/150 LE) erőforrás, a DSG sebességváltó és az összkerékhajtás együttese, az első olyan összkerékhajtású OCTAVIA számára, amely hétfokozatú DSG váltóművel készül.
Térkínálat és felszereltség
Térkínálata tekintetében a ŠKODA OCTAVIA továbbra is mércéül szolgál. A Limousine és a Combi utastere egyaránt 1782 milliméter hosszú, térdmagasságban 73 milliméter hátsó lábtérrel. Csomagtartójuk 590 illetve 610 literes, s a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1580/1740 literig bővíthető. A Combi elektromos csomagtérajtóval is rendelhető.
A Simply Clever megoldások - amelyekből a ŠKODA OCTAVIA mindig is oly sokat kínált - új ötletekkel egészültek ki: két USB-csatlakozó hátul, lehajtható asztalkák az első üléstámlák hátoldalán, a PET-palackok nyitását könnyítő palacktartó, valamint a Combi LED-technikájú és kivehető csomagtér-világítása. Nagyban növeli a kényelmet a kormánykerék fűtése és a vezetői profil választás részeként személyre szabható gyújtáskulcs.
RS modellek
A felfrissített OCTAVIA kínálatának csúcsán két RS változat áll, a benzines 2.0 TSI és a dízel 2.0 TDI erőforrásokkal. A Limousine és a Combi kiemelkedő teljesítményszint mellett kínálja a modellsorozat jellegzetes erényeit, illetve az infotainment, a connectivity és a vezetői segédrendszerek területén egyaránt iránymutató technikákat.
Az RS modelleket szintén megújult, markáns dizájn jellemzi. Fényszóróik, ködfényszóróik és hátsó lámpáik egyaránt LED-technikájúak, dinamikájukat pedig olyan részletek emelik ki, mint a fekete hűtőrács, a markáns légbeömlő nyílások, a hátsó légterelő és a nagyméretű kipufogó-végcsövek. Az utastérben bőr/szövet (extrafelszereltségként Alcantara®) kárpitozású RS sportülések, nemesacél hatású dekorbetétek és 10 színben szabályozható hangulatvilágítás fogadja a vezetőt és utasait.
A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI teljesítménye 169 kilowattra (230 LE) emelkedett, végsebessége pedig 250 kilométer/óra. A 2.0 TDI 135 kilowattot (184 LE) produkál, meggyőző gazdaságosság mellett: átlagosan mindössze 4,5 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 115 g/km). Az RS modellek hatfokozatú manuális vagy ugyancsak hatfokozatú DSG sebességváltóval rendelhetők. A sportfutómű 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, a hátsó nyomtáv pedig 30 milliméterrel szélesebb az előd modellhez képest. A kerékméretek 17" és 19" peremátmérő között alakulnak. A felfrissített ŠKODA OCTAVIA RS dinamikus karakterét az elektronikus differenciálzár hatású funkcióval (XDS+) bővített elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) és az opcióként hanggenerátorral (Performance Sound Generator) kiegészíthető vezetői profil-választás (Performance Mode Select) teszi teljessé.